Aidil Adha

All posts in the Aidil Adha category

idul eidha 2011 kita-kita aje…

Published November 10, 2011 by syarida
Kita-kita aje, kita-kita dengan adik beradik mama yang balik hari raya haji hari tu. Sesekali dapat berkumpul, meriah rumah. Ada yang nak bergambar, ada yang tak nak. Yang mana ada, yang gambar ok mama letak la. Ini gambar-gambar kat rumah mak lang.
Kali ni takmau tulis banyak-banyak. Nak letak gambar saja. Dua hari tau mama ambik masa untuk upload gambar dalam posting ni. Jom kita tengok…

p/s : banyak betul gambar…

Volleyball mak lang. Kayra suka bola ni sebab cantik kot. Nanti besar harap-harap kayra minat bersukan.
Najla dan kayra yang masih lagi pegang bola. Kecik dah baju kurung kayra tu, baju tahun lepas.
Time ni kita bersantai sambil tunggu makanan tengahhari dihidangkan.
Gambar berdua mamaPapa pada aidiladha 2011
Kayra dengan mamaPapa. Masih tetap pegang title anak tunggal.
Mak anjang dan Pak anjang
mak lang dan pak lang
Abang Rabani, Abang Syahir dan mak anjang
Papa bleh tidur sementara tunggu makan tengahhari. Dengan cucu-cucu bujang Wan

Ummi, mak lang, mak anjang dan mak su

mak su, mama, mak lang, mak anjang dan ummi

Again, pantang nampak kamera aih…

Suasana diluar yang sederhana meriah sebab masing-masing masih lapar.

Mak su, mama dan kakak Mursyida

Kayra, wazif dan Najla bersama kucing tomei

Ahli sidang tengah sibuk mengira harga tupperware. Semua adik beradik share hobi kumpul tupperware

papa, abah, abang Syahir, Abang Wazir dan Pak anjang. Tengok tv. Servis bertukar tangan ka ? Tak makan lagi ka ?

Papa dapat souvenir dari pak lang. Pak anjang pun dapat. nak pakai pi mana tu papa ?

Najla, ummi dan kayra

Acara yang dinantikan. Makan time. Wan pun join sekali. Tok tak datang…

 Saya sangat suka tempat luas dan lapang. Senang nak berlari. Dua tiga kali jatuh gelantang sebab best sangat berlari.

 Mak lang, kayra dan Najla.

Berdiri : Mak lang, papa, mama, mak anjang, mak su dan ummi.
Duduk : Pak anjang, pak lang dan abah.
Semua dah kenyang. Tak masak pun kat rumah tok, main serbu je rumah mak lang untuk makan tengahhari. Alasannya, nak beraya.




Advertisements

idul eidha 2011 kita reramai-ramai

Published November 8, 2011 by syarida
Aidiladha 2011 kali ni turn Jeneri. Cuti 3 hari saja, so kita balik Jeneri je la. Ramai kat rumah tok, cuma family Pakcik Dan dengan family maklong saja tak balik. Yang lain semua ada. Oleh kerana cuti pun 3 hari saja dan kita pun balik hari sabtu, maka tak adalah aktiviti berkayak kali ni. ( Time raya-raya pun nak berkayak bagai ).
Semua orang cakap arghh bila keputusan dan dibuat tak ada outing-outing kali ni. So kita duduk rumah tok dan Wan sama-sama pakat sibuk dengan aktiviti raya korban. 
Kita sampai kampung pagi sabtu, petang tu kita bawak tok keluar pergi Gurun sekejap kot-kot tok nak beli apa-apa. Tapi bukan tok yang nak beli apa-apa, mama yang apa-apa. Mama beli baju, beli kasut, beli hadiah kawin, apa-apa ajelah mama…
Malam tu mama tolong tok buat kari daging untuk makan dengan ketupat, tok tempah je ketupat kali ni. Tok kan tak sihat. Mak anjang buat laksa juga untuk makan-makan hari raya tu.
Esoknya ramai juga tetamu kita. Tetamu kat rumah tok dan tetamu kat rumah maklang. Mana yang mama sempat snap je la gambar ni…
Gambar kat dalam kereta masa kita bawak tok pi Gurun
Tok Ngah kayra. Tok ngah ni kakak tok

Anak lelaki dan menantu Tok Ngah dengan Wan dan tok

Makan-makan laksa mak anjang yang superb sedap

mak su yang raya berseorangan tanpa paksu yang berkhidmat untuk negara. Layan Kayra dengan Najla je la raya ni

Cik Kayra nak bergambar kat tangga. Menjerit-jerit tok suruh turun. Takut kayra jatuh katanya

Ni sorang lagi. Najla tengok kayra panjat tangga, dia pun nak..

Ok, posing lagi kat tangga. Tangga ni memang tempat favourite kalau nak bergambar raya.

Tok dengan tok ngah

 Ini kat rumah mak lang, family sebelah wan, cucu saudara Wan.

 Geng-geng lelaki bersembang kat luar

Tok dengan adik-adiknya. Tok su, tok anjang, wawan (anak tok su), mak ngah sharafina (anak tok anjang) dan tok Cik. Selain wawan dan mak ngah sharafina, yang lain-lain tu adik-adik tok.