Kayra’s HairCuT

Published Mac 6, 2012 by syarida
Rambut Kayra dah panjang. Selalunya mama akan potong sendiri atau mintak tolong mak lang tolong potongkan rambut Kayra. Tapi kali ni mama teringin nak bawak kayra pergi potong rambut kat kedai. Mama tahu, mesti susah nak bagi dia duduk diam-diam atas kerusi kat kedai rambut tu. Ok, mula-mula bagi dia happy dulu makan kfc. Memang happy dan teserlah kegembiraan tu kat mukanya.
Dah  makan kfc mamaPapa bawak Kayra pergi kedai rambut. Dia melalak taknak duduk atas kerusi saloon tu. Lepas pujuk-pujuk tu, kami mintaklah dia diam. Auntie yang nak potong rambut kayra cakap tak apalah kalau kayra taknak duduk situ so dia mintak kayra duduk kerusi biasa je kat depan. Kain balut badan pun dia taknak. Habislah baju dia dengan rambut-rambut.


Lepas potong rambut kayra dua tiga kali ni, mama terperasan, rambut kayra sekarang dah tak kerinting dah. Dah lurus pulak rambut dia. Dulu rambut kayra mama rasa cantik sangat bila berketak-ketak.
Sekarang ni mama rasa selesa sikit tengok kayra berambut pendek. rasa kemas. Tapi cuma bila pendek, tak dapatlah mama nak gayakan rambut Kayra ikat sana ikat sini. Sepit colour-colour pun dah tak letak dah.
Nanti bila panjang sikit kita ikat balik.
Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: