Tengok Giraffe Kat Zoo Taiping

Published November 30, 2011 by syarida
Amboi-amboi Kayra, asyik berjalan je dua tiga hari ni. PapaMama cuti hari isnin sebab mamal hijrah. Jadinya ada 3 hari cuti. kayra pun skip jugak kindy hari sabtu. Sabtu kayra ada di Pahang (Genting Highland), Ahad ada di KL, Isnin pulak Kayra kat Taiping. Pagi Isnin tu papa bawak Kayra pi Zoo. Dah lama Kayra tak datang sini. Dulu pergi sama-sama dengan Auntie Emma tapi dah 2 tahun sudah.
Kat rumah Tok Honey demam, so papa cakap tok Honey rehat je tak payah masak apa-apa. Kesian Tok Honey sakit.
Kita keluar awal. Makan sarapan dulu. Merata-rata cari kedai makan. Last-last jumpa jugak. Kita makan dan terus terpacak depan zoo. Papa bayar dan kita masuk. Kat dalam kita naik tram je. Rasa tak larat mama nak jalan. Papa pun macam tak sihat je. banyak binatang Kayra jumpa. Suasana dalam tu basah je, mungkin semalam hujan. Nasib baik kita naik tram, kalau tak mesti dah kotor kasut kayra dengan selut becak. Kita duduk dalam tu lebih kurang sejam jugak. Lepas keluar, papa ajak pergi satu tempat lagi. Ada lagi tempat kita nak pergi….

Advertisements

2 comments on “Tengok Giraffe Kat Zoo Taiping

  • Tinggalkan Jawapan

    Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

    WordPress.com Logo

    Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

    Twitter picture

    Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

    Facebook photo

    Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

    Google+ photo

    Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

    Connecting to %s

    %d bloggers like this: