idul eidha 2011 kita reramai-ramai

Published November 8, 2011 by syarida
Aidiladha 2011 kali ni turn Jeneri. Cuti 3 hari saja, so kita balik Jeneri je la. Ramai kat rumah tok, cuma family Pakcik Dan dengan family maklong saja tak balik. Yang lain semua ada. Oleh kerana cuti pun 3 hari saja dan kita pun balik hari sabtu, maka tak adalah aktiviti berkayak kali ni. ( Time raya-raya pun nak berkayak bagai ).
Semua orang cakap arghh bila keputusan dan dibuat tak ada outing-outing kali ni. So kita duduk rumah tok dan Wan sama-sama pakat sibuk dengan aktiviti raya korban. 
Kita sampai kampung pagi sabtu, petang tu kita bawak tok keluar pergi Gurun sekejap kot-kot tok nak beli apa-apa. Tapi bukan tok yang nak beli apa-apa, mama yang apa-apa. Mama beli baju, beli kasut, beli hadiah kawin, apa-apa ajelah mama…
Malam tu mama tolong tok buat kari daging untuk makan dengan ketupat, tok tempah je ketupat kali ni. Tok kan tak sihat. Mak anjang buat laksa juga untuk makan-makan hari raya tu.
Esoknya ramai juga tetamu kita. Tetamu kat rumah tok dan tetamu kat rumah maklang. Mana yang mama sempat snap je la gambar ni…
Gambar kat dalam kereta masa kita bawak tok pi Gurun
Tok Ngah kayra. Tok ngah ni kakak tok

Anak lelaki dan menantu Tok Ngah dengan Wan dan tok

Makan-makan laksa mak anjang yang superb sedap

mak su yang raya berseorangan tanpa paksu yang berkhidmat untuk negara. Layan Kayra dengan Najla je la raya ni

Cik Kayra nak bergambar kat tangga. Menjerit-jerit tok suruh turun. Takut kayra jatuh katanya

Ni sorang lagi. Najla tengok kayra panjat tangga, dia pun nak..

Ok, posing lagi kat tangga. Tangga ni memang tempat favourite kalau nak bergambar raya.

Tok dengan tok ngah

 Ini kat rumah mak lang, family sebelah wan, cucu saudara Wan.

 Geng-geng lelaki bersembang kat luar

Tok dengan adik-adiknya. Tok su, tok anjang, wawan (anak tok su), mak ngah sharafina (anak tok anjang) dan tok Cik. Selain wawan dan mak ngah sharafina, yang lain-lain tu adik-adik tok.

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: