Bersama Deruan Angin Pantai

Published Oktober 9, 2011 by syarida
Sekali lagi seperti yang dijanjikan papa, kami dibawa memijak butiran pasir. Sebenarnya tersasar juga daripada rancangan asal. Macam ni, pagi-pagi kayra bangun mama kejutkan, mandi dan bersiap. Kayra tengok atas meja makan dan tepi pintu dah siap barang-barang berkelah. Makanan, pakaian 2 beg dan pelampung itik kayra pun ada kat tepi pintu. Mama kata kita nak berkelah kat air terjun hari ni dengan paksuMaksu.
Kita bertolak awal pagi tu terus ke rumah paksuMaksu. Papa tolong paksu pasangkan bidai tingkap dan mama tolong maksu siapkan sushi untuk bekal kita berkelah pagi ni. Puas mama pujuk kayra rasa sushi tapi kayra tetap takleh nak telan makanan ni. Mama cakap, nanti kayra nak pi Jepun macammana ? Hehehe, kayra tak lalu mama…
Sebelum pi berkelah, kita singgah sarapan dulu. Papa kayra nak makan roti canai dan roti bakar pulak….
Kita nak berkelah kat Taman Rimba Teluk Bahang, bergerak kesana dengan senang hati. Disana kami dikejutkan dengan berita, ‘ TAMAN RIMBA TELUK BAHANG DITUTUP UNTUK PENGUNJUNG’. Bukan hari tu saja tapi dah 5 bulan, macammana kita tak tau ??
Akhirnya, kita ke pantai juga…

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: