Papa yang rajin dan budak merajuk

Published September 13, 2011 by syarida
Hari sabtu pagi-pagi lagi papa dah bangun cakap nak kemas rumah. Sementara papa intro kemas-kemas, mama masak. Mama cakap kat papa kita makan berat sikit pagi ni sebab banyak tenaga nak guna. Kayra masa ni tak bangun lagi, subuh tadi mama dah buatkan susu, sambil mata terpejam susu masuk ke perut pastu terlajak lama sikit la bangun pagi tu.
Bangun-bangun dia dah dapat satu aiskrim. Mama mandikan dia, hidang nasi pastu kami tiga beranak sarapan dulu. harap-harap tak mengantuk sebab pagi tu menu nasi lemak.
Tengah mamapapa mengemas dia pulak merajuk sampai bawak diri kebelakang langsir. Mama pujuk sekejap dengan kartun terus ok.
Dah mengemas kat bawah siap mop lantai papa dah surrender penat. Naik atas dan tidur. Mama carry on lipat baju. Mandi sekejap sampai la dengar suara papa dari luar bilik air…
“mama, temankan papa pi Pulau sekejap, ada kerja”
So, kerja mengemas terenti setakat itu sahaja hari sabtu. Tingkat bawah je yang sempat. Papa cakap, esok kita sambung dan kita tengok je la sambung ke tak sambung….


Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: