Berakhirnya raya di kampung, akhirnya kita berangkat pulang…

Published September 8, 2011 by syarida
Kita balik pada hari raya keenam. Kami naik kereta berempat dengan maksu. Paksu tunggu kami kat sungai petani. Kami nak singgah makan kenduri dulu kat taman Ria rumah Tok Su. Kenduri tu kenduri kahwin anak toksu, mak ngah hafiza sepupu mama.
Lepas kenduri, kami tak balik terus sebab paksu ajak papa makan mi udang dulu kat Pulau Sayak. Makan lagi.
Lepas makan baru kami balik ikut jalan lama sebab takut jammed.
Cantiknya Mak ngah Hafiza. Tingginya berbanding mama. Mak ngah ni anak kedua tok su. Toksu adik Tok Kayra.
Mama dan Papa Kayra. Dah kenyang pun nak makan lagi
Kayra pakai gaun hari tu. jarang sangat mama pakaikan kayra gaun tau..
Papa dengan kayra. Jangan marah-marah kayra tau papa, kayra kan kanak-kanak lagi..

Maksu dan pak Su pengantin baru 3 bulan.

Risau je takut kayra terjun kat dalam air tu, nasib baik ada bodyguard.

Macam lapar sangat padahal baru ja makan nasi kenduri.

Siap ada udang tambahan untuk ratah-ratah.

Pinggan mama yang luak jugak walaupun dah kenyang. Tinggal udang ja yang yang berenang-renang tunggu untuk masuk dalam mulut.

Monumen peringatan untuk peristiwa Tsunami.

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: