jelly…jelly

Published Mei 4, 2011 by syarida

Kayra suka makan jelly, so mama buat jelly kat kayra sabtu hari tu. Senang ja, beli yang premix, masak dalam air mendidih  ja. Jom tengok macamamana mama kayra buat. Takpa, resepi boleh tiru-tiru. Hehehe….takda resipi pun…

Bahan-bahan, puding premix tu mama beli kat JMS je…

Pastu mama kayra susun siap-siap acuan. Cawan plastik tu mama beli untuk kayra minum air masak. Beli satu set 5 biji. Dah lama tapi tak guna pun lagi…
Mama masak air sampai mendidih…
Pastu mama tuang ja premix jelly tu…
Kacau sampai sebati…
Tuang dalam acuan….
Lambat betul nak dapat makan, mama asyik kata sabarrr…sabarrr… nak kena mandi dulu la pulak…..
Pastu jelly ni kena letak dalam fridge dulu, nak bagi keras dan sejuk, seleraknya peti ais mama kayra kan ??
Setelah sekian lama baru kayra dapat makan… no pain no gain mama kata….
yummy….
Advertisements

2 comments on “jelly…jelly

  • Da, just peringatan, benda-benda yang panas2 jangan dimasukkan dalam fringe dulu, nanti fringe cepat rosak….kalau nak cepatkan sejuk jelly tu..letak dalam dulang yang berisi air/air…sejukkan di luar dulu, dah agak sejuk baru masukkan dalam fringe..k.hati2..intan dah dua kali kena..hu3…

  • Tinggalkan Jawapan

    Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

    WordPress.com Logo

    Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

    Twitter picture

    Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

    Facebook photo

    Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

    Google+ photo

    Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

    Connecting to %s

    %d bloggers like this: