Sudah ramai menegur, atau aku yang tak perasan…

Published April 15, 2011 by syarida

Ida dah  nampak gemuk sangat la… apa taknya, senang hati. Lepas bersalin tahun 2008, berat badan 54kg sahaja. Berat tu la yang paling rendah dapat dicapai sejak 2 tahun kebelakangan ni. Lepas tu terus naik sampai la sekarang. Kalau turun pun, bulan puasa turun la tapi menjelang je seminggu syawal, berat akan kembali ke asal.

Masa poli dulu kurus ja, 50kg pun dah pernah cecah, tapi bila lepas je poli sambung diploma kat jitra, berat terus naik. Nak nak pulak bila dah kerja. Pegang duit sendiri dan ada kuasa membeli tu yang jadi masalah paling besar mengundang selera makan. Dah lupa perkataan ‘kurus itu cantik’ dek kerana seronok membeli, memakan dan bergembira.

Tapikan, bulan puasa tahun lepas berat kita 55kg tau… akan tetapi seperti biasa apabila syawal menjelang aka tak puasa lagi, lupa diri sampai mengunyah tak berenti renti. Akibatnya, berat naik lagi… Bukan salah saya, salah makanan la, banyak dan sedap sangat….

Sedih memaklumkan disini, berat sekarang 60kg….Dan aku sangat-sangat risau mengenainya…

So sekarang, tidak boleh tidak…. kena kurangkan timbangan…. Nak kurus jugak, nak kurus jugak… tak banyak nak kurangpun 8 kg ja… hehehe…chaiyok…chaiyok…

Advertisements

One comment on “Sudah ramai menegur, atau aku yang tak perasan…

  • Tinggalkan Jawapan

    Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

    WordPress.com Logo

    Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

    Twitter picture

    Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

    Facebook photo

    Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

    Google+ photo

    Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

    Connecting to %s

    %d bloggers like this: